Overzicht

Na een aankoop is ons terugbetalings- en retourbeleid 30 dagen van toepassing. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen kun je niet retourneren. Dat is het geval voor bederfelijke waren zoals levensmiddelen, bloemen, kranten en tijdschriften. We aanvaarden evenmin intieme of sanitaire artikelen, net als goederen die gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen bevatten.

Ook deze artikelen kun je niet terugsturen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Bepaalde artikelen voor gezondheid en persoonlijke verzorging

Om je retourzending te kunnen verwerken, hebben we een kassabon of een aankoopbewijs nodig.

Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant a.u.b.

In bepaalde situaties betalen we het aankoopbedrag slechts gedeeltelijk terug:

  • Boeken met duidelijke gebruikssporen
  • Cd’s, dvd’s, videobanden, software, videospelletjes, cassettebandjes of langspeelplaten waarvan de verpakking is geopend
  • Elk artikel dat niet in zijn oorspronkelijke staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet aan ons toe te schrijven zijn
  • Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetaling

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je ter bevestiging een e-mail. We laten je ook weten of je al dan niet een terugbetaling krijgt.

Als je recht hebt op een terugbetaling, verwerken we je dossier. Het bedrag wordt dan binnen een welbepaald aantal dagen automatisch gecrediteerd op je creditcard of het oorspronkelijke betaalmiddel.

Terugbetaling laat op zich wachten

Is het bedrag waarop je recht hebt nog niet overgemaakt? Controleer eerst je bankrekening nog eens.

Neem dan pas contact op met je creditcardmaatschappij. Het kan namelijk even duren tot je terugbetaling officieel is overgemaakt.

Klop vervolgens aan bij je bank, want vaak komt er enige verwerkingstijd kijken bij een terugbetaling.

Heb je bovenstaande stappen gezet, maar heb je nog steeds geen terugbetaling ontvangen? Mail ons dan op {e-mailadres}.

Afgeprijsde artikelen

Alleen normaal geprijsde artikelen komen in aanmerking voor een terugbetaling. Afgeprijsde artikelen betalen we niet terug.

Omruilen

We ruilen alleen artikelen om die defect of beschadigd zijn. Wil je in ruil opnieuw hetzelfde artikel? Mail ons op {e-mailadres} en stuur je artikel naar {postadres}.

Geschenken

Kreeg je het artikel cadeau van iemand en is het rechtstreeks naar jou verzonden? In dat geval ontvang je een tegoedbon voor de waarde van je retourzending. Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen, sturen we een cadeaubon naar je op.

Werd het artikel bij aankoop niet als cadeau aangeduid of heeft de gever het geschenk bij zichzelf laten bezorgen om het later aan jou te geven? Dan betalen we die persoon terug en laten we hem of haar weten dat je het cadeau hebt teruggestuurd.

Retourkosten

Om je product te retourneren, stuur je het op naar dit adres: {postadres}.

De verzendkosten die daarbij horen, zijn voor jouw rekening. We betalen deze kosten dus nooit terug. Als je recht hebt op een terugbetaling, houden we de retourkosten af van dat bedrag.

Afhankelijk van waar je woont, kan het langer duren tot je omgeruilde product aankomt.

Als je duurdere artikelen terugstuurt, is het een goed idee om een verzenddienst met ’track & trace’ te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we je retourzending ontvangen.

Hulp nodig?

Stuur je vragen over terugbetalingen en retourzendingen gerust naar {e-mail}.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?